Húszból 18 állomást akadálymentesítenének a 3-as metrón
Szerdán dönt a Fővárosi Közgyűlés több állomás speciális akadálymentesítéséről.
Szerdán dönt a Fővárosi Közgyűlés több állomás speciális akadálymentesítéséről.
A Közbeszerzési Értesítőben már szerepel az a felhívás, amely a 3-as metró végállomásának megközelítését könnyítené egy új felüljárón keresztül, de a Napi.hu szerint akár évekbe is telhet, mire elkészül.
Egyeztetnek a klíma beszereléséről a metrószerelvényekbe.
Újabb fotók készültek a 3-as metró felújítás alatt álló északi szakaszáról, annak is az újpesti részéről. Az állomások burkolatát már elbontották, az egyik oldalon felszedték a síneket, a másikon pedig munkavonat jár, azzal szállítják el például a törmeléket. Külön érdekességnek számítanak a betonig lecsupaszított Újpest-városkapu és Újpest-központ állomások, amelyekre most egyáltalán nem lehet ráismerni.
A Metróért Egyesület szerint megszüntették, illetve megszüntetik a konnektorokat a 3-as metró felújított szerelvényein.
A gyanú szerint ő volt, aki társaival együtt összefújta az egyik szerelvényt az M3-as metró vonalán.
Pótlóbuszok helyett a két hosszú hétvégén Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között járni fog a 3-as metró.
Eltüntettek egy kisebb aluljárót a 3-as metró felújítás alatt álló, északi szakaszán. A felszínen alakítanak ki helyette gyalogátkelőt.
Lift, lépcsőlift, ferdepályás lift – a mostani tervek alapján többféle megoldást bevetnek majd a 3-as metró felújításakor az állomások akadálymentesítéséhez. Pénteken az Ecseri úti és a Pöttyös utcai megállókba javasolt liftfajtát mutatták be.
A főpolgármester az ellenzék azért nem gyűjt tovább aláírásokat a 3-as metró akadálymentesítéséhez, mert nem tudnának elegendőt összeszedni.
Az MSZP-s Horváth Csaba elérte célját a 3-as metró akadálymentesítéséért indított aláírásgyűjtés, a tervezett népszavazás költségvetéséből pedig akár két állomás liftjének ára is kijöhet.
Ferdepályás liftek még nincsenek Magyarországon, ezért először honosítani kellene ezeket a berendezéseket, majd hatósági engedélyt szerezni az üzemeltetésükhöz.
Úgy tűnik, mintha váratlanul érte volna Budapestet a metrópótlók megjelenése: sokszor a sávok felét kátyúk foglalják el, a tragikus állapotú útburkolat pedig szétrázza az utasokat és az új buszokat is. Végigfotóztuk az apokaliptikus állapotokat a Váci úton.
Ha a 3-as metró déli szakaszán tényleg kihagynák végül az akadálymentesítésből a Pöttyös utcai és az Ecseri úti megállót, a kerekesszékeseknek valószínűleg hosszabb menetidővel kellene számolniuk.
A főpolgármester az InfoRádió Aréna című műsorában kedd este azt mondta, hogy minden állomást akadálymentesítenek, ahol nem lesz lift, ott vizsgálják "a kabinos szerkezet" működtetését, és várhatóan ezt a megoldást alkalmazzák majd. A Közlekedő Tömeg szerint Tarlós alaptalan érvekkel akarja félresöpörni a 3-as metró akadálymentesítését.
Az északi szakasz felújítását már megkezdték. A jóval rosszabb állapotban lévő középső valamint déli szakasz rekonstrukciójára ismét kiírták a közbeszerzési eljárást.
A régi, lepukkant szerelvények helyett visszaküldött fekete-fehér szerelvények közül eddig 25 érkezett meg Budapestre.
A Fonódó blog szerint legalább három, de akár hat állomáson is megjelenhet a felújítás után a Budapesten újnak számító felvonófajta.
3 milliárd forintért tervezheti meg a pályázat győztese az új szakaszt.
A MEOSZ közlése szerint a kormány és a főváros képviselőivel folytatott szerdai egyeztetésen elérték, hogy az M3-as metró 20 állomása közül 18 akadálymentes legyen.